Monday, September 17, 2012

maKaroni sarDine boLogneSe

ratah ayam nandos je siang tadi buat aku lapar plak malam ni..
hmm,, nak masak nasi macam serba salah nak masak lauk plak..
perut memang lapar lepas penat keje kat seri kembangan petang td.

haaa.. tetibe teringat  menu simple kesukaan aku..
makaroni sardine bolognese..
pelik skit,, simple, sedap, n super senang..
10 minit gerenti siap..  
tu kl sume bahan dah siap la ;)..

cara nye:::


rebus makaroni
sementara tu... bleh masak die punye kuah..


 tumis bawang putih and bawang merah..
masuk kan sardin 1 tin kecik..sedikit air,,
sos cili 2 sudu besar, sos tomato 4 sudu besar..
lebih kan sos tomato untuk rase masam skit..
bleh jugak ganti ng tomato puri..
n garam n gula secukup rasa..
rasa dulu sebelom letak garam,, takut2 sardin n campuran sos tadi dah cukup masin, manis, n masam nye..
all depends pada tekak masing2 supaya ngam2 rasa nye ng pasta yg tawar ni..
 pecah2 kan ikan sardin tu jd separa hancur..

 bile makaroni dah cukup empuk,, toskan ..
then,,,

sedia untuk dimakan..
kl ade daun ketumbar lagi sedap..

senang kan???
selamat mencuba..
 

2 comments:

  1. salam betty, smalam trasa lapar, so tringat resepi betty ni.. try buat, zass zass zass... siap... nganga mulut, kunyah.. wah, sedapnye.. x sangka, wlaupon simple dan cepat, tp rasanye syedapp.. tq.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe,, senang kan??? berbaloi x???

      Delete

After a Long Journey

tahun ni masuk tahun ke 7 betty kerja sebagai Occuptional therapist (OT) walaupun pada 2015 betty jadi lecturer cum clinical instructor, ...