Wednesday, March 13, 2013

mY faReWelL evEnT



fareweLL SuPrisess la konon..

on wednesday,, diorg sorok kete aku..
fuhhhh,, malas nak citer adegan cemas tu..
suke ea korang tengok aku nangis???
xpe2.. thank you sooo much.... buat aku lagii sayanggggg kat korangggg..

thank you so much oo my lovely friends..  izan and ainna
who make the 'suprise',,
set up the dinner with other friends,, kak toyyibah nad sarrah..
lovely shoes as the farewell present..

then,, bile dah jmpa kete,, gi makan lamb chop sedap, murah, dan berkualiti kat restoran d'langat..
huhu,, izan n ainna belanja lagi..
tarrraaaa,,, ade hadiah lagi..
diorg bagi kasut yang aku nak sebelom ni..
xsangka plak diorg amek tahu benda yang aku dok usha2 selama ni..
sukee sangatttttt..
tq soo muchhh uolss..

kak toy, izan, n ......

lamb chop

izan n ...

aina n sarah





then,, pada hari khamis adalah hari bergambar..










berakhirla hari ku di Masterskill Rehab Centre,..
Miss u all, aina n izan..
keep in touch k.

dan minggu ni adalah minggu kedua di tempat baru..
wish me all the best k.. =)
bye..

Friday, March 1, 2013

smoKerSss are SeLfisHhh..

salam jumaat semua..
kali ni nak bercerita panjang sket..





aku jenis sememangnye x suke rokok,, asap rokok,, perokok yg x hormat org yang tak hisap rokok,, dan sewaktu dengan nyerr..
so,, aku lebih suke berada di tempat2 tertutup contoh nye rumah sendiri dan shopping mall yg ber-econ..
so,, xde la perokok menghembuskan asap nye ke muka2 orang yang x hisap rokok ni..

kat kedai makan selalu nye memang buat aku bengang..
dalam kedai makan tertutup nak jugak merokok..
kadang2 aku x nampak pon sape yang merokok tu..
tp,, hidung aku sgt sensitif ng bau rokok..
bau je asap rokok tu,, aku terus mencari2 si perokok yang vongoksss itu.. dan buat muke pandang serong.. hahaha
memang niat yang bagi hint yang kite memang x suke asap rokok,, dan adalah salah hisap rokok di kawasan awam..

kenapa,, orang yang tak merokok kene consider ngan perokok (yang hisap benda berasap dan haram di sisi agama)???
macam kene bagi kehormatan kepada mereka untuk merokok di khalayak ramai sbb nanti ade yang kene sawan sbb x merokok dalam mase 3 minit..

ape kate,, aku bagi cadangan la,, perokok dibenarkan merokok di kawasan merokok sahaja.. even rumah pon xleh,, sbb ade orang x hisap rokok,, contoh nye,, isteri,, anak-anak,, jiran tetangga.. dan sebagai nye..
setiap tempat ade la bilik dengan keluasan bergantung kepada kepadatan penduduk perokok..
setiap kali nak masuk,, kadar bayaran die kena kan mengikut berapa batang rokok yg die hisap..
so,, sebetul nye,, perokok yg kene isolate dr org ramai,, bukan nye orang ramai yg kene isolate drpd perokok.. betol tak???

maaf la kepada perokok2 yang membaca penulisan ini..
anda ada hak untuk memilih samada untuk jd perokok atau tidak,, atau memilih ape sahaja jenis rokok yg anda suke,, tp.. tolong la hormat orang2 sekeliling yang x merokok.. mereka x bersalah ape2 pon korang.. malah korang yg menyusahkan hdup dan ketenteraman mereka.. jika anda harapkan orang ramai menghormati cara hidup yang tidak sihat anda,, sesungguhnya andalah orang yang paling selfish dalam dunia ni..
jangan kate sayang keluarga sampai x leh orang luar sentuh or pukul anak2 atau keluarga anda,, sedangkan korang sendiri cuba membunuh mereka secara senyap dengan asap rokok anda sendiri..

gula and minyak naik bising sampai 3 bulan pon xreda..
tapi harga rokok naik senyapppp je.
padahal bukan nye family bleh sama2 kunyah rokok tu sampai kenyang..

perokok yang merokok di tempat umum sesungguh nya xde adab,,
dan sangat lah SELFISH..

maaf jika penulisan ni sangat sarkastik dan mengguris perasan sesetengah pihak..
ini hanya luahan dari saya sebagai seorang insan yang banyak kekurangan nye juga..

wassalam..