Monday, September 10, 2012

thrill baLiK kamPung


7hb,, aku n izan balik kg..
aku drive sendiri la,, saje nak thrill..
susah giler nak dapat restu dari keluarga bile aku ckp nak drive balik jerteh ng kawan..
berbagai pujukan aku buat akhirnya berjaya jugak akhirnya.

so, kul 10 pagi bergerak la kami menuju ke destinasi..



lalu lebuh raya pantai timur sbb along x kasi lalu gua musang..
wpon lebih jauh lalu ikut sini, xpe janji selamat..
alhamdulillah cuaca baik,,
leh la maintain speed..

...

singgah beli buah ntk mak sebagai buah tangan..


...
dalam kul 6 sampai la kitorg kat kampong halaman aku yg sangat indah ni..
 izan sempat pose kat sawah kampong aku..
mase ni dah excited tahap gaban dah sbb dah sampai.. hihi


 ...


sesampai nye, kami disambut ng masak lodeh ..
hmm, tu request dari izan nak makan masak lodeh resepi mak..
mak dah siap2 dah, sampai2 je dihidangkan panas2..
sila abaikan ng periuk naik meja tu ea..
family simple mmg cam ni.. haha


...

sabtu ptg,, bawak izan jalan2 kt bandar jertih
sambil tu jugak nak beli ole-ole..

alamak, ternampak kedai kasut kat pasar yg sememangnye super duper murah..
rembat la sepasang sorang..
same pattern  lak tu..
 boria la lepas ni.. haha


 segala kasut nak try..
nasib baik pak cik baik n sabar melayan kerenah kami..
tq pak cik..




mane satu cantik???
aku suke kaler pink tu..
tp izan suke kaler merah..
pape je lah ea..



bersingsing lengan yg dah memang sedia pendek..
panas dok berjalan sana sini..
baju tu besar.. dulu pakai bj tu ngam2 je ng body..
sekarang aku kurus sikit compare ng mase dulu2..
baju tu baju lame,, terjumpa dalam almari aku. 
so pakai je la kan??

...
 malam plak sesi bbq..
perrgghhh,, memang sonok sgt2..
segala fresh food ade..
sotong, udang, lala, ikan, ayam..
penuh perut kitorang malam tu..
 



nyum nyum.. 
makan jangan x makan..




...

 lepas kenyang, layan mastermind ng kawan lame aku,, yadie..
die datang umah join bbq..
yela,, lepas posting jadi doctor nanti dah memang x merasa la nk melepak2 ngan aman la kan??
so,, main mastermind sampai sakit otak..
kul 12 mlm br balik..
nasib baik mummy die x marah balik lambat..
 tp mummy die x kesah pon kl dtg umah aku..
dah macam family sendiri..

 
 ...

 pagi ahad,,
bawak izan ke 'sempadan'..
ooppsss,, bukan sempadan thailand ye..
ni sempadan kampong aku antara terengganu n kelantan..
selipar hitam di atas jalan tar tu belah terengganu,,
manakala selipar oren atas tanah batu kerikir tu belah kelantan..

....
ahad petang dalam kul 4.10 kitorg berangkat balik k.l..
tp nak singgah raub umah izan dulu amek adik die..

ni lembu2 kat sawah kampung aku..


dalam perjalanan kat area terengganu..
banyak giler bendera umno dpacak dalam paya ni...
and ade signboard tulis 'tanah jajahan umno'
hebat tak???


so kami selamat sampai k.l kul 1 pagi..
hujan lebat jugak mase dalam perjalanan..
well, everything berjalan ng lancar,..

No comments:

Post a Comment

Sensation Station OT for Kids - one to one session

Selain Special School Program, centre betty juga masih menawarkan sesi one-to one. Ape tu one-to-one (1:1)? Sesi 1:1 adalah di mana ...