Thursday, October 10, 2013

ketaMaDuNan Kurun ke 19

skarg ni kurun 19 or kurun 20???
alamak!!!!


dulu kene basuh baju pakai tangan..
x larat baju banyak sangat,, aku dobi baju2 yang proper je la..
yang x proper tu jangan la buat bengong gi anta jugak..
kesian org dobi tu nak ngadap benda2 tu..
hahaha
but, still kene basuh baju gak..
pastu sidai..
kl hujan,, mula la baju jadi x best..
bilik jadi tpt sidai baju..
huh..

skrg ni satu keje aku dah senang..
sbb dah ade self-service laundry..
pada aku,, harga nya berpatutan..
senang,, jimat masa,, tugas pon x banyak..

basuh je.. bleh pilih 15kg, or 18 kg..
ade cucian air sejuk,, ade cucian air panas..
bleh pilih..
kl terlupa bawak sabun or softener,, jgn risau. ade vander machine beli sabun.. hahaha
xde coins??? xpe,, ade mesin tukar duit kat situ..
haaa.. senang x??
lepas cuci,, sumbat je dalam mesin pengering...
siapp..
balik lipat and susun dalam lemari jeee.
seminggu sekali basuh baju pon xpe sbb bleh basuh sekali harung je..

senang kan???







MeNuJu puNcaK..

hari ni 10/10/13..
genap la sepuluh hari bekerja sendiri..
alhamdulillah..
dengan izin Allah,, rezeki melimpah ruah dari hari ke hari..
yang penting,, niat hakiki mestilah membantu yang lebih memerlukan..
angka pendapaan bukan soal nya..
sesungguh nya Allah maha mengetahui hajat hat hambaNya..

well,,
hidup lebih teratur..
urusan lebih terurus..
pengurusan lebih sistematik mengikut idea sendiri..
wpon kerja sendiri,, sistem perlu teratur.
baru la leh bertahan untuk jangka masa panjang kan???

ari2 mesti ade je yg nak snap..
layannn..















ya Allah..
permudahkan lah segala urusan ku..