Friday, October 19, 2012

pelaNgi seLepas hUjan

awal pagi rabu mase tengah siap2 nk gi keje,, aku sempat check hp aku kot2 ade msg urgent..
well,, ade di kalangan msg pada pagi tu buat aku senyum gembira..
alhamdulillah ade satu lagi case kanak2 yg memerlukan perkhidmatan aku..
bertambah lagi rezeki dari-Nya..
aku sgt lah bersyukur..

well,, ku sangka kan panas berpanjangan,, rupa nya hujan di tgh hari..
mase tgh driving ke tpt keje,, tetiba along call..
along ajak aku balik kampung memandangkan keadaan nenek aku yg dah tenat menjadi makin tenat..
tp,, kebetulan plak,, banyak urusan keje yg aku kene buat pada hari tu..
aku tenangkan fikiran,, habis kan sesi rawatan untuk pesakit pagi..
then,, tanpa berlengah aku terus ke putrajaya bersama boss..
setelah selesai,, aku terus balik ke apartment aku..
along dah pon sampai dan menunggu di basement..
dgn gesa2 aku capai ape yg patut,, gumpal2 masuk beg,, then terus turun..
kami bertolak balik kampung kul 1.30ptg..
ketika itu nenek aku telah menghembuskan nafas terakhir pada 12.35
innalillahh..

dalam perjalanan pulang aku dapat lagi satu pangillan,,
satu lagi case yg memerlukan perkhidmatan aku..
sehingga kan menawar kan harga hampir 2x ganda daripada harga biase yg aku kene kan pada client lain sebelom ni..
sekali lagi alhamdulillah..
selepas ni aku terpaksa bekerja kuat dan seikhlas hati..
sememang nye tujuan kerja untuk mencari rezeki halal,, tp aku perlu buat sebaik mungkin..
aku bersyukur sgt setelah dilimpahi rezeki ini..

aku memohon pada Allah,,
agar diberi kekuatan dan kesihatan untuk membantu mereka yg memerlukan aku..
dijauhi dari lalai dan leka daripada kesenangan yg dikurniakan oleh Allah swt..
sesungguhnya,, jadikanlah aku jutawan beriman..
amin..

aku dan along selamat  pada pukul 7.30..
hanya 6 jam perjalanan..
tp kami xsemoat tgk nenek..
nenek dah dikebumikan pada kul 5 ptg..
alhamdulillah pengurusan jenazah berjalan lancar dan cepat..

semoga roh nenek dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama2 orang2 yg beriman..
al-fatihah..

No comments:

Post a Comment

Sensation Station OT for Kids - one to one session

Selain Special School Program, centre betty juga masih menawarkan sesi one-to one. Ape tu one-to-one (1:1)? Sesi 1:1 adalah di mana ...