Wednesday, October 31, 2012

naK diJadiKan ceRita..

ari tu aku beli pure marine collagen..
sejenis rumpai laut yg tinggi kandungan collagen nye
sangat la bagus.. murah plak tu..

pic dari google


konon nye nak jimat la kan..
sbb harga die lagi murah compare ng collagen yg aku amek sekarang..
so excited la ni bile dapat pure marine collagen tu..
sebelum makan,, aku dah puas study mende alah ni..
so far, feedback and testimoni memang positif...

aku amek keputusan nak masak rumpai laut tu kat kampung
konon nye mak ade untuk jadi penasihat,, 
and nak pinjam periuk besar mak yg berkilat tu kan???
hahahaha,, nak gune barang bersih berkilat aje!!!

bile sume prosedur dah selesai,, 
esok nye collagen tu sedia untuk dimakan..
kul 8 pagi aku terus excited nak makan collagen tu..
yela,, aku buat perisa sirap.. siap letak daun pandan lagi..
wangiii....
so,, rase die cam agar2 la..
dengan lafaz bismillah n selawat 3x,, aku pon makan la 3 sudu berteman kan mak..
nak makan collagen pon nak mak teman???
aku memang camni kl kat kampung,, xleh rengang ng mak abah..

korang nak tau ape yg terjadi selepas 4 jam kemudian???
satu badan aku berbisa sakit..
fuhhh,, aku dah xleh dok diam dah..
nak cakap kat mak takut nati mak kate aku ni mengada2 plak,,
muda2 dah sakit urat..
bile mak tgk aku sengih2 menahan sakit,, mak yg memang concern sal anak nye,, terus bertanya kenapa
*skema siott ayat aku*
aku cakap la aku sakit badan.
 mak aku terus dapat tangkap yg sakit badan tu dari collagen..
 mak suh aku makan uphamol 650 cepat2

sbb nye,, kat kelantan kitorg biase makan kerabu rumpai laut yg dipanggil 'kerabu sare'
xtau la org luar panggil ape..
kerabu rumpai laut tu leh sakit urat jugak kl dimakan oleh certain2 orang..

so,, conclusion nye aku xleh makan collagen rumpai laut tu..
sakit badan tu berpanjangan lagi memandangkan aku kene balik k.l petang tu..
berbekal kan panadol sebagai ubat tahan sakit,, bile xtahan sangat rase bisa nye,, terus aku telan..
berjem kat tgh jalan sampai memakan masa 14jam baru sampai k.l..
bertambah2 la bisa sakit badan tu..
gi keje pon still sakit2..
untill hari ni bisa sakit masih terasa,, n masih bergantung pada ubat untuk tahan sakit..

collagen tu aku tinggal je kat kampung..
so,, mak and abah yg makan..
so far diorg xde plak rase sakit macam aku..
alhamdulillahh,,, xde la membazir collagen tu..

doa kan aku cepat sembuh ye..
amin..

2 comments:

  1. seriusly ke sakit badan ?? sue baru je order :( takot pulak nak makan..huhuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. depend pada orang gak la..
      kawan2 betty sume ok je makan..
      betty je sakit2 badan sampai cam tu skali..
      memang tersakit sakit sangat..
      sampai dudk pon sakit,, baring pon sakit..
      sue try la dulu cam mane,, kl xsakit kire ok la tu..

      :)

      Delete

Sensation Station OT for Kids - one to one session

Selain Special School Program, centre betty juga masih menawarkan sesi one-to one. Ape tu one-to-one (1:1)? Sesi 1:1 adalah di mana ...