Wednesday, July 25, 2012

skin Care

ni nak kongsi pengalaman sadis mase skolah dulu..
muka aku memang berjerawat teruk..
sebab??? macam2,, malas nak citer.. huhu

so,  kali ni aku nak share care aku hilang kan jerawat and parut aku nih..
ye la nak raye ni kan??
by the way,, aku dah amalkan benda ni dah setahun pon,,.
tp alhamdulilllah,, perubahan positif dari hari ke 14..
best x??

1) cuci mukaaku gune cetaphil untuk oily skin..
mahal sikit..
kl watson RM55,, kl caring pharmacy RM48.90 jer..
memang tak mengeringkan kulit macam oxy..




 
2) toner
toner aku gune etude house,, wonder pore..
memang high moisture..
disebabkan die dah high moisture,, aku memang tak gune moisturizer untuk kurang muka berminyak nanti..
wonder pore ni ade 7 benefits..
and lagi satu yang best nye,, ia boleh digunakan sebgai toner and freshner after mekap and buat mekap lagi tahan lame..
so, bleh gune sebelom mekap and selepas mekap..


 
3) untuk pimples,,
aku gune eryderm 2%..
memang cepat kecut..
ni disuggest oleh dermatologist aku dulu.
harga kat caring pharmacy rm 29.90
hanya dijual di pharmacy shaja..




 4) untuk hilang kan parut..
mederma memang sesuai untuk aku..so far, mederma la yg paling cepat..
kl parut hitam tu seminggu memang dh ade perubahan ketara..
ia nya gel texture and colourless..
aku pakai malam wat tdo je..
kat situ claims boleh pakai ng mekap di siang ari..
memandang kan ia gel,, bile sapu foundation gel tu menggelupas keluar..yg kecik harga nye RM29.90..
pon hanya dijual di pharmacy..


and untuk cantik lain2 macam collagen, serum, or alat mekap aku hentam je product yg sesuai..
sume nak beli yg mahal memang tak mampu ler..


 
so, leh la cube mane tau serasi and sesuai kan??


No comments:

Post a Comment

Sensation Station OT for Kids - one to one session

Selain Special School Program, centre betty juga masih menawarkan sesi one-to one. Ape tu one-to-one (1:1)? Sesi 1:1 adalah di mana ...