Wednesday, July 25, 2012

puase and keje..

kerje bulan puase ni mmg byk kene sabar..
bukan nak kate puase ni keje lebih penat..
bagi aku same je kl di'compare ngan hari biase,
tak rase penart pon sebab datang awal, and balik awal..

nature of my work,,
some of the cases aku adalah kes kanak2..
kebanyakan nye kanak2 hyperactive and ade behavior problem.
memang mencabar kesabaran..
pape pon aku cube seiklas hati and buat yang terbaik..
mase bulan puase ni la aku belajar sabar..
tp bulan tak puase pon aku sabar jugak,,
tak penah lagi marah2 budak masa treatment.. hehe

alhamdulillah,,
aku cuba untuk sabar,, and miracle nye kanak2 ni tak buat hal sangat cam biase..
ye la,, sebelum patient datang aku dah doa siap2 supaya diorg leh behave and follow the treatment accordingly..
cam tau2 je kene behave kan??
kl slalu cam ni kan bagus..
syukur sangat..

hmm,, kanak2 memang la..
kene sabar byk2..
kene tunjuk sayang kat die..
sesi mula2 memang nangis meraung sampai kuar anak tekak,,
sampai muntah pon ade..
tu dah biase dah..
lame2 once die dah kenal kite,, behavior dah improve,, everything will goes well..
bile diorg dah rapat ng kite,, kite pon dah jadi rindu sayang kat budak2 ni..
and tak dinafikan diorang memang comel2..
kl boleh nak je aku share gambar2 and vdeo comel diorg..
tapi ape kan daya,, tu hak milik terpelihara demi menjada P&C pesakit..
tak pasal2 aku masuk court nati..
hihi

mesti sume tengah berangan and pikir juadah berbuke kan??
same la kite,, memang fitrah manusia di bulan puasa..hihi

selamat berbuke sume..

No comments:

Post a Comment

Sensation Station OT for Kids - one to one session

Selain Special School Program, centre betty juga masih menawarkan sesi one-to one. Ape tu one-to-one (1:1)? Sesi 1:1 adalah di mana ...