Tuesday, November 6, 2012

sHarinG iS caRinG

semua orang akan hadapi masalh..
cume,, serius atau x serius je..
itu sememangnye lumrah hidup..

well,, kadang2 kite perlu kan seseorang untuk luahkan perasaan,,
samada:
kawan???
teman???
keluarga??
mak,, abah???
yee,, betoll sememang nye Allah sebaik2 tempat untuk meluah perasaan..
walaupon begitu,,
lumrah manusia,, akan memerlukan pendengar untuk mendengar segala resah n gelisah..
tp jgn salah faham,, bukan bermaksud kite mengeluh dengan ketentuan Ilahi,, 
tetapi sebagai manusia biase,, kite masih memerlukan seseorang disamping kite..

akan tetapi,, selalu menjadi trend masyarakat skrg meluah perasaan di laman sosial..
sememang nye kekadang kite tahu individu itu ingin hanya ingin meluahkan,,
tetapi lama kelamaan akan menimbulkan masalah lain plak..
contoh nye:
- menjejaskan hubungan..
- menimbulkan fitnah..
- wujudnye stalker yg tak diingini (samada yg suka kite mahupon gembira melihat kesusahan kite)

bile kite rase nak luah kan perasaan sedih di laman sosial,,
berfikirlah sejenak..
ada diantara 'mereka' kesian melihat keadaan kite..
dan ada diantara 'mereka' sgt gembira dengan kejatuhan kita..

so,, sebagai kawan yg rapat atau teman,,
bile dah tengok kawan kite susah n mula merapu di laman sosial,,
cepat2 la pm or text die..
supaya,, xde la die terus meluahkan benda2 yg tak patut,, 
atau lebih teruk lagi diprovoke oleh sesetengah pihak yg memang busuk hati dengan niat menambah kan rase sakit hati kawan kite tu..
dengan cara ni,, at least kawan kite tu ade tempat untuk meluah,, 
and die akan rasa there's a shoulder to cry on..
insyaallah,, luahan di laman sosial akan berhenti di situ sahaja..

selamat berkongsi...

No comments:

Post a Comment

After a Long Journey

tahun ni masuk tahun ke 7 betty kerja sebagai Occuptional therapist (OT) walaupun pada 2015 betty jadi lecturer cum clinical instructor, ...