Tuesday, January 22, 2013

maKan HaTi

september tahun lepas aku beli satu bekas tipuware (tupperware x ori jenama lain)..
and xpernah lagi aku gune..
aku beli pon sbb first and foremost senang aku nak letak makanan..
proper sikit dari pakai bekas plastik 20 sen tu kan???
second, kaler die pink yg cantik..
ketiga,, aku beli sbb nak bekas yg besar,, senang nak isi makanan byk2 contohnye nak gi picnic kan???
lepas beli,, aku basuh and letak kat dapur..

so, ari ni,, aku pon nak la goreng kopok banyak2 and letak dalam tipuware tu la niat nye..
kan dah berguna tu...
senang nak makan nati,, goreng banyak2,, then bile nak makan just buke tudung and ngapp!!
bole la buat bekal kudapan aku untuk seminggu..
siap goreng kopok, tos minyak and transfer la masuk tipuware tu..
bile nak tutup,, tetiba hati aku pedih, and sedih sgt bile tgk tutup die dah ade kesan kene benda panas..
aku x pnh lagi pakai tipuware kesayangan ni..
bile nak gune dah ade defect..
patah hati aku.. sambil menyumpah ^%^()(%&(&*&%^%#$%@^^*(

nak tgk???

nampak x kat tudung tu ade 3 kesan lecur..
aku memang x kesah sape2 nak gune..
siyes,, memang x kesah...
since sampai defect cam ni,, ape kes???
hormatilah harta org lain x kire la mahal or murah..
niat di hati dapat pahala bile bagi org pinjam barang kite..
bile dah sakit hati cam ni dapat ape plak ea???

dah selesai goreng kopok penuh satu tipuware ni..
xde slera dah nak makan..
makan sekeping je.. 
pedihhhh,, hati guwe...

bukan harga yg aku kire kan..
tp,, how they treat others things..
so irresponsible..

I dun wanna know who's the culprit,, coz I know that person will not be responsible on it.. :'(

1 comment:

  1. memang sedih kalau kita punya brg kesayangan orang buat mcm tu,.sabar ye

    ReplyDelete

Sensation Station OT for Kids - one to one session

Selain Special School Program, centre betty juga masih menawarkan sesi one-to one. Ape tu one-to-one (1:1)? Sesi 1:1 adalah di mana ...