Tuesday, August 28, 2012

gara-Gara reNdang

maklum lah,, sibuk mengecat umah selepas direnovate,,
aku pon sibuk gak berketuntang kat dapur..
nak buat rendang la,, nak buat lodeh la,, nak rebus ketupat la..
punye ralit penat dah buat sume keje dari pagi,, ptg tu aku sedia kan bahan untuk buat rendang..
kupas bawang, buat kerisik, goreng ketumbar,, blend segala serai halia n sebagainye..
yg xleh blah, nak pakai pisau besar supaya berat n senang nak cincang halia..
sekali kau, terkena tangan..
nyaris putus..

.........
aku tergamam seketika
.......




tengok2 tangan aku masih ok..
kuku je yg kene..
nasib x darah...
kus semangat..
kl x,, x beraya la aku..

hati2 nye semasa di dapur,, bukan stakat kat jalan raya je..

No comments:

Post a Comment